Loading...
ANALIZY SIECI

„Mowa nienawiści”. Politycy traktujący ją jako paliwo, mogą się zdziwić

Mowa nienawiści – to słowa, które w ciągu ostatniego tygodnia pojawiły się w internetowych komentarzach tysiące razy. Od tragicznej niedzieli w Gdańsku dyskutowano o niej blisko 43 tys. razy, a kolejne dni przynosiły dyskusji o „mowie nienawiści” nowe zasięgi.

Dni, w których komentarzy na temat mowy nienawiści pojawiło się najwięcej, to poniedziałek, wtorek i piątek. Praktycznie każdego dnia w minionym tygodniu, dyskusja o mowie nienawiści docierała dziennie do ponad 1 mln użytkowników mediów społecznościowych. Komentarze w dyskusji na jej temat zbierały także sporą ilość interakcji, jednak poza poniedziałkiem (w dniu śmierci Pawła Adamowicza), widoczna była w kolejnych dniach tendencja spadkowa. Utrzymuje się ona do dziś, mimo iż polityczne komentarze przybrały na sile praktycznie zaraz po sobotnim pogrzebie. To dosyć jasny sygnał, że po kilku dniach – internauci o wiele bardziej wstrzemięźliwie włączają się w polityczne przekazy, łączące tragiczne wydarzenia z Gdańska z doraźnymi przekazami polityków o konsekwencjach „mowy nienawiści”. Próba ostatnich dni  (od piątku) wskazuje wręcz, że gdy politycy rozpoczęli otwarcie komunikować swoje przekazy, sieć swoje tendencje odwróciła i zmniejszyła aktywność w temacie.

Warto zwrócić także uwagę, że chmura słów obrazująca wyrazy najczęściej łączone z hasłem „mowa nienawiści”, nie zawiera nazw żadnych mediów ani nazwisk żadnych polityków. Oznacza to zatem, że mimo pokaźnej, liczącej blisko 43 tys. komentarzy próby, zdecydowana większość internautów nie posunęła się do utożsamiania mowy nienawiści ani z żadną stroną sporu politycznego, ani też z żadnym podmiotem medialnym.

Influencerzy, którzy mieli największe zasięgi komentując wątek nienawiści, to głównie profile medialne (TVN24, TOK FM, OKO.press), osobowe (Rafał Ziemkiewicz, Krzysztof Bosak), ale także profile tematyczne – jak np. profil Centrum Życia i Rodziny, który publikował wpisy na temat kontrowersyjnych ulotek rozdawanych w warszawskich szkołach.

Dane: unamo.com

fot. pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *