Loading...
ANALIZY SIECI

Pierwsze dni Wiosny Biedronia w sieci [ANALIZA]

Robert Biedroń wystartował w niedzielę z nową inicjatywą, jaką jest partia polityczna „Wiosna”. Sprawdziliśmy jak duży zasięg nowemu politycznemu liderowi udało się osiągnąć w pierwszych dniach dyskusji i kto w niej przodował.

Od 2 lutego, a więc od soboty – gdy pojawiły się pierwsze przecieki na temat nowej partii Biedronia – w mediach społecznościowych powstało ponad 138 tys. wypowiedzi na ten temat. Znakomita większość z nich w dniu konwencji – w niedzielę, blisko 54 tys., a także w poniedziałek – ponad 42 tys.

Podobne tendencje można zauważyć także w kontekście zasięgu osiągniętego w social media. Dyskusja w niedzielę przełożyła się na liczbę odsłon przekraczającą 12,7 mln, a w poniedziałek ponad 8 mln odsłon – i również były to najbardziej aktywne dni w okresie od soboty do godz. 12:00 w środę.

Oczywiście największa część dyskusji o nowej partii Biedronia toczy się w portalu Facebook, gdzie – jak wielokrotnie pisaliśmy – Robert Biedroń ma największy potencjał wzbudzania dyskusji i zyskiwania tysięcy interakcji. Od miesięcy to właśnie profil społecznościowy Biedronia jest tym, który wzbudza największą aktywność spośród wszystkich politycznych profili osobowych w Polsce. Ponad 70% dyskusji o #WiosnaBiedronia toczy się na Facebooku, blisko 19% na Twitterze. Reszta social mediów nie przekracza poziomu 5%, a na podium znalazł się jeszcze Instagram (4,25%, tj. 5,8 tys. wypowiedzi).

Wśród influencerów tematu, na pierwszym miejscu znajdują się oczywiście profile osobowe Roberta Biedronia. Pod względem zasięgów, dużą rolę odegrały profile społecznościowe m.in.: 300polityka.pl, TVN24, TVP Info, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Tygodnik WPROST czy Radio ZET (od 350 tys. do 750 tys. odsłon).

Nieco inaczej tabela układa się w zestawieniu profili, które zdobyły największą liczbę interakcji. Choć te w dużej części się nakładają, jako częściej „klikane” pojawiają się materiały m.in. naTemat.pl, OKO.press czy wPolityce.pl. W pierwszej 10. znalazł się także facebookowy wpis Szymona Hołowni, który w poniedziałek podjął się nieco szerszej oceny niedzielnej konwencji na Torwarze. Spora dyskusja, która rozwinęła się pod postem (ponad 550 komentarzy), przełożyła się na blisko 7 tys. reakcji i prawie 900 udostępnień.

Dane: unamo.com

fot. wiosnabiedronia.pl/DlaMediow

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *